دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

یک بیمار دیگر مبتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی شناسایی شد

  • کد خبر: ۱۱۶۲۱۳
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
یک بیمار دیگر مبتلا به تب کریمه کنگو در خراسان رضوی شناسایی شد
فرماندار کلات از شناسایی یک بیمار به تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صلاحی ضمن تایید شناسایی یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان کلات عنوان کرد: هفته گذشته یکی از دامداران شهرستان با علائم تب کریمه گنگو شناسایی شد که این بیمار به مشهد منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است، اظهار کرد: تمام آزمایش‌های این بیمار منفی بود اما علائم مربوطه همگی علائم ظاهری بیماری تب کریمه گنگو بود که بعد از تشخیص و برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

صلاحی تصریح کرد: بعد از شناسایی موردی از بیماری در شهرستان کلات نظارت‌ها و کنترل‌ها از سوی دامپزشکی و شبکه بهداشت شدت بیشتری گرفته و اقدامات بهداشتی لازم و چک و کنترل در مورد دام‌های فرد مورد نظر و همچنین اطرافیان وی انجام شده است.

فرماندار کلات با بیان اینکه تاکنون مورد دیگری از ابتلا و یا مشکوک به بیماری در شهرستان گزارش نشده، افزود: با توجه به اینکه در آستانه عید سعید قربان هستیم، مردم باید توجه داشته باشند که قربانی و ذبح گوسفندان حتما در مراکز و کشتارگاه‌های رسمی که آدرس آن اعلام شده، انجام شود و از ذبح گوسفندان در خارج از این مجموعه جدا خودداری کنند.

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF= Crimean - Congo Hemorrhagic Fever) یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار و یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان وحیوان است که عمدتا توسط کنه منتقل می‌شود. این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->